Ať jezdí ...

Ať jezdí ...

Krásný starý japonec je skvost ...a jsou mezi náma.
Na světě je fajn, ... ale musím Vás upozornit, že tyto stránky má v rukou totální amatér. Neumím sloh ani pravopis a proto mi promiňte, jsem si toho vědom. Jde mi jen o prezentaci akce starých Japonců.
Jedná se v podstatě o všechny motocykly staršího data výroby, které jsou lehce opomíjeny a odstrkovány na vedlejší kolej. Což je velká chyba, proto dorazte a dejme řeč ....
p.epanica@seznam.cz
mob. 737948150

NIPPON RETRO

Nippon Retro.jpg
Proč tato akce a tyto stránky? Asi už přišel čas se o něco pokusit. Zapomeňme chvilku na internet a starosti všedního dne.
Vraťme se trochu v čase. Provětrejme staré, převážně japonské motocykly a při tom dejme řeč tváří v tvář.
Právě proto, žádná stará motorka není špatná, takže se přijeď bez obav podívat.
Jedná se o pohodovou akci bez velkých gest, která se bude pravděpodobně každý rok opakovat na
konci května v Račím údolí u Javorníku.

Letošní setkání již proběhlo ... teď jen vyčkat do příštího roku jestli něco bude ...??

Tohle setkání pořádají jen nadšenci, žádný klub ani organizace.
Přijeď se podívat a pokecat o starších motorkách ...

První Japonec ...

Několik fotek s malou popiskou jak a kdy přišel do domu první japonec.
Jest-li máš zájem, pošli mi na e-poštu svůj příběh s fotkou . Všem co poslali velice děkuji ... a jejich už 14.
xxxxxxxxxx
PRVNÍ

Psal se rok 1978 a Husákova normalizace byla v plném proudu. Bylo mi 22let a proháněl jsem Jawu 500 OHC. Myslel jsem si, že jsem centrem světa a jezdil "ukrutně rychle'. Ve Světě Motoru vyšel inzerát na prodej Yamahy XS 650. Já tam zavolal a jel pro první japonskou motorku.To byl jen počátek a Yamaha byla najednou doma. Byl to model XS-2 r.v. 1972 a mněla i elektrický startér! A nejen to, pět rychlostí, 56 koníků a zvučné výfuky. Prostě nirvána na věky. Na stěstí jsem dostal školení od Miloše M. jak jezdit . Díky jeho radám jsem se na Yamaze nerozplácl po celou dobu, co jsem ji mněl.Ježdění bylo super . Provoz minimální. Vše tehdy bylo na silnicích o několik tříd pomalejší, radar vyjímečně a tak jsem si to opravdu užíval. Dnes jsou motorky o kus dál, ale svezení jako tenkrát, to dnes už prakticky nejde.
Ale nebylo vše zase tak růžové. Koupit tenkrát 12v baterku a svíčky bylo nemožné ? Jo na Jawu, Škodovku nebo Žigula, to ano. Olej- pouze Castrol byl k dostání jen v Tuzexu a to jedna sorta.Nějaký olej pro spojku a převodovku? Pneu, řetez , filtry - jen ve snu a nebo pomoz si, jak můžeš.Samo, že čas bežel v před a tak došlo na modernizaci. Začínaly lité kola a bubnová přední brzda už dávno nestačila. Obstarat litá kola na Yamahu se tenkrát rovnalo výhře ve sportce a k tomu brzdiče a pumpičky, no to bylo jak cestovat na měsíc.Yamaha prošla vylepšením za vydatného přispění Miloše ,který to s laminátem umněl. Namontovaly se vzácná a neuvěřitelně těžká litá kola s kotoučema a jezdilo se dál.Pak přišla sametová. Yamaha šla do světa a přišly další a novější stroje.Dnes se po XS 650 rád ohlédnu a zavzpomínám.

Chink
Yamaha XS - 2 1972, Aleš 1978..jpg
Yamaha XS - 2 1972, Aleš 1978.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
DRUHÝ

Bylo to na podzim 1987,Kawasaki KZ 400,dvouválec - joooo,taková kdyby byla dneska.Koupil jsem ji v Ústí n/Labem od pána,který si pořídil GPZ 600R - to bylo něco,jako kosmická loď, tehdy. Měl jsem ji asi dva roky,byl na dovolené na Zlatých Pískách v Bratislavě s kamarády a sjezdil pár srazů (Spectrum,Kupařovice....). Vyměnil jsem ji potom za Hondu CB 550Four a pak už to šlo lavinovitě....

Vítali
Kawasaki KZ 400 1974, Víťa 1987,.jpg
Kawasaki KZ 400 1974, Víťa 1987.jpg
Kawasaki KZ 400 1974, Víťa 1987..jpg
Kawasaki KZ 400 1974, Viťa 1987.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
TŘETÍ

Myslím, že jako každý jsem prvně týral Jawu. Nejdřív Jawa 250 automatic, samozřejmě to bylo málo a nastoupila třistapadesátka. Na to začaly velké touhy po čtyřtaktu a v hledáčku mi uvízla jediná možná, Jawa 500 OHC a koupě byla na spadnutí. Prodávající si to na poslední chvíli rozmyslel, což mě nehorázně naštvalo. Ale byla to výhra.
Byl podzim 1992 a já ji prvně viděl na burze ... takové peníze nedám na hromadu ani za nic.
Přišlo jaro 1993 a zase jsem ji viděl v prodeji ... prodal jsem Ladu 2105 a ještě si trochu půjčil. Juchů ...a byla doma SUZUKI GS 450L r.v.1982.
Vysněný čtyřtakt byl doma a sen se splnil. Měl jsem ji šest let.

Pepanica
Suzuki GS 450 L 1982, Pepanica 1993.jpg
Suzuki  GS 450 L 1982, Pepanica 1993 sloužila šest let.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
ČTVRTÝ

Prvního "japonce" jsem si pořídil po krátké anabázi s Jawou 500 OHC v r.1991. Byla to GS 400 z r.v.1977 za 25000kčs bez jakýchkoliv dokladů a s vysokými chopper řídítky, které šly ještě v den koupě do koše a nahradily je sportovní "M" řídítka. Papíry jsem tehdy neřešil a v klidu byl na srazu třeba v Rožnově nebo Jeseníku. Hned rok na to jsem o level povýšil a od známého koupil GSX 750 z r.v.1980 s 80PS a 250kg...no, ve svých 19ti letech jsem se na tak velkém a silném motocyklu cítil jako king. Jsem rád, že jsem to přežil... Byl to první 16ti ventil od Suzy a tento agregát (TSCC) se montoval později do legendárních Katan. Dal jsem za ní tehdy, tuším, 53t.Kčs. Pak už to šlo co sezóna, to "nový" stroj...Z 500, XJ 650, XJ 600, SRX 600,CBR 1000F, GSXR 750 atd.

Hašiš
Suzuki GS 400 1977, Hašiš 1991 bez papírů.jpg
Suzuki GSX 750 1980, Hašiš 1992 druhý japonec.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
PÁTÝ

Zdar a sílu....
Po několika letech, kdy jsem brázdil Českou Republiku na Jawě 350/632 a poctivě šetřil na můj vysněný bajk Suzuki GSX 1100 ef, se jednoho dne ozval známý, že musí kvůli pořízení notebooku ke studijním důvodům prodat svou Suzuki GSX 550 ef, r.v.1987.
Slovo dalo slovo, krátká obhlídka s projížďkou a Dubnu roku 2006 stála Suzka u mě doma.
Modrobílá kombinace jak se na Suzuki sluší a patří, originál stav, dodán pouze zadní kufr, alarm a mini blinkry. Jen výfuky byly dělány na zakázku z leštěného nerezu. Zato s nááááádherným zvukem. PS Mám je tam dodnes.
O dva roky později jsem k ní pořídil ještě sestřičku GSX 550 es, bez TP - americkou verzi.
Takže o případné náhradní díly není nouze. -)

Suzuki GSX 550 ef. r.v. 1987.
Dovoz z Itálie, a já jsem její pátý a pevně věřím, že i poslední majitel v čr.

S pozdravem...Slon.
Suzuki GSX 550 EF 1987, Slon 2006 stále vlastníkem.jpg
DSC09068.JPG
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
ŠESTÝ

Mým prvním ,,Japoncem,, jehož foto bohužel nemám, byla Kawa S3E a psal se rok 1985, lehká, výkonná dvoudobá tříválcová čtyřstovka, která šla jen plynem i na dvojku od šesti tisíc na zadní. Jelikož však při tomto způsobu jízdy se spotřeba pohybovala kolem 12 až 16 l/100km +1l Castrolu TT
(30 Tuzexových bonů po 5kč) na 40l mixu, tak jsem ji po sezóně prodal a pořídil od známého tuto černou krasavici CB650 r.v. 1980, se kterou jsem strávil nádherné dva roky života a cca 25tkm bez jediné poruchy. A i když pak přišly XS750, GSX550ES, VFR750F, CBR1000F a spousta dalších, tak nejen na svůj první čtyřválcový čtyřtakt, ale i na nejhezčí dobu v mém životě, kdy cesty byly nezničené a hlavně prázdné, příslušníci VB jezdili v Ladách 1300, ve Volhách a na Jawách , vzpomínám s láskou a nostalgií.

Miro
kh4001977fx7.jpg
Honda CB 650 1980, Mirek 1986.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
SEDMÝ

Ahoj
Moje první byla Kawaski GPX 600 r.v 86-88(asi) verze 85 koní. Koupil jsem ji v CZ za 65 tis v roce 96 od jednoho, co ji dovezl. Měla poškozenou přední kapotáž a když jsem ji pak dorazil o mostní zábradlí zdůvodu nezavřenýmu stojánku, tak jsem si ji udělal novou, podle sebe. Dřív jsem se tím živil a tak to pro mě nebyl problém. Oproti originálu jsem ji natáh dopředu a níž a pod pravým řidítkem jsem udělal zavíratelný kastlík na jedno pleškový. V porovnání s obrázky originálu je vidět rozdíl. Barevný provedení jsem taky zvolil jiný, spodek je místo šedý metalízy zlatý. Byl jsem s ní maximálně spokojen, krásný zvuk, bezúdržbová, výkonná a vůbec nebrala olej. Prodal jsem ji mladíkovi do Mnichova Hradiště, asi za měsíc mi volal kde sežene kapotáž, že ji rozbil a já na to, že nikde, že je to moje výroba a ať to přiveze, že mu to opravím. Už se neozval a tak si myslím že ji asi zkrosil, moto už neexistuje. Škoda ji.
Ta černobílá foto Yamaha XZ 550 (foto je ilustrační, sprint Holice) je ale úplně první a patřila staršímu bráchovi a já mu ji někdy potajmu kradnul na vyjížďky a zažival první zkušenosti jak se to má správně ovládat. Byl to tenkrát údiv nad technikou, navíc když nás bylo v širokým okolí asi jako prstů na jedný ruce a navzájem jsme si je půjčovali na vyzkoušení. To už po pár letech bohužel neplatilo, každej se krkal a vymlouval.

Tušák
Kawasaki GPX 600 1986-88, Tušák 1996..jpg
Kawasaki GPX 600 1986-88, Tušák 1996.jpg
Yamaha XZ 550 . Tušák.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
OSMÝ

Jedna smutná ... Píše se rok 1992 a Martin si pořizuje SUZUKI GS 550L r.v. 1984 po měsíci je ukradena ... nikdy se nenašla.
Suzuki GS 550 L 1984, Martin 1992 po měsíci ukradena.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
DEVÁTÝ

Můj první japonec Honda CB 750 F2, rv cca 1974 barva červená, cena v té době 72 000 kč, v té době to bylo půl rod. domku nikdo nezasvěcený nevěři, že jsem dal tolik peněz za dva kola, koupeno od kolegy v roce 1986, už byla takhle předělaná, neměla původní bobek ani kaslíky ale originály jsem měl a barva původní byla taková zlatohnědá metalíza, jezdil jsem na ní cca 2 roky přišla další Honda CX 500, no dál nevím co bych napsal měl jsem ji strašně krátko, ale vím jedno po Javě 350 strašná raketa.

MotoMat XIII
Honda CB 750 F2.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
DESÁTÝ

Můj první japonský motocykl. Mám motocykly velmi rád. Asi v deseti letech svého života jsem pocítil, jak mě motorky vizuelně přitahují. Chodil jsem se na ně dívat přes výklady Mototechny. A snil jsem, až si jednou některou koupím, až budu dospělý. Nu, pak jsem začal sledovat mimo jiné také silniční závody motocyklů a hlavně britské závodníky,tehdejší špičku.A také britské motocykly.V roce 1965 jsem měl velké štěstí a koupil jsem si v Mototechně nového anglického Matchlessa G 80 500 ccm. Byly to nádherné roky soužití s tímto motocyklem. Časem mě začaly vadit a unavovat určité technické nedostatky tohoto stroje. V té době mě začala zajímat vyjímečnost japonských motocyklů. Hlavně přes konstrukční promyšlenost a velmi dobré zpracování. Měl jsem štěstí, hlavně v Brně při pořádání mistrovství světa silničních motocyklů. Potkával jsem japonské motocykly jak na parkovištích před hotely, ale především v parkovišti závodních strojů na závodišti. Tam to byl splněný sen nahlédnout do jednotlivých stájí závodníků a japonských výrobců. Druhý sen jsem si splnil, když po prodeji svého Matchlessa jsem si koupil jetou, ale pěknou Hondu 450. Byl to velmi dobrý a rychlý motocykl, tedy technicky. Ale měl horší jízdní vlastnosti, asi po předchozí bouračce. Pak jsem měl rodinné i finanční problémy a tak motorka musela z domu pryč. Pak jsem dlouho žádnou motorku neměl. Časem jsem koupil Simsona 50, poté MZ150. Nyní už jsem postarší důchodce, ale láska k motocyklům zůstala a sílí. Nechci se vychloubat ,ale nějakého toho japonce doma mám. Dokonce z piety a nadšení moje psí fenka má jméno Suzuki. A jsem šťastný člověk a motorkář.

Loučí se Kulda45
^7226773B064^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
F00E25F48D6^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
^6D132166CF11531835D081ACF5399440B1B0C4sh_fullsize_distr.jpg
0F00E25F48D6^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
JEDENÁCTÝ

Honda Boldor 900 F r.v.1979 pořízená v roce 2009 splněný sen Jury po 30. letech.
Honda CB 900 F bolldor 1979, Jura 2009 splněný sen po 30 letech.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
DVANÁCTÝ

Ahoj všem.
Jak jsem se dostala k prvnímu Japonci.
Na motorce jsem jezdila jako baťůžek. Ale řidičák mám, tak proč se nechopit řídítek sama. Všechny rozhodnutí týkající se motocyklů probíhaly a probíhají po poradě s manželem. Pořídili jsme Jawu 250 r.v.1957. Manžel v té době vlastnil Hondu Revere 650. Při společných vyjížďkách jsem trpěla pocitem, že ho brzdím. Chtěla jsem něco silnějšího . V roce 2006 po dlouhém zvažování padla volba na Hondu SLR 650 . Jednu jsme byli okouknout – zelenou r.v. 1998. Tuhle barvu nemám ráda. Nějakou dobu jsem na ní jezdila a neustále prudila, že nechci zelenou motorku. Jednoho letního dne jsem se vracela z práce a před domem stála krásná růžová Honda. Doma mi manžel řekl, že je to ta moje. Nechal ji přestříkat na růžovou jako dárek k narozeninám. S Růženkou jsme prožily mnohá dobrodružství. Jízdy po cestách – necestách, pády, plískanice, sníh. V průběhu posledních let mi přibyly ještě dvě starší Yamahy SR 500 a XS 500. Obě jsou fajn, ale nejraději jezdím na Hondě nebo na Yamaze XS 500.

Hanka
SLR (1).jpg
SLR (4).jpg
Honda SLR 650 1998, Hanka 2006.jpg
DSCF4292.JPG
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
TŘINÁCTÝ

Můj první japonec se dá shrnout do tří slov:Koupil jsem,jezdil jsem,léčíme se.
(co emo, equito, medico)
Píše se rok 2014, jeden měsíc jsem si koupil Yamahu XT 600 E r.v. 1990 3TB druhý měsíc jsem si udělal řidičák a no a ten třetí měsíc jsem ji ťuknul o auto. A je rok 2015 a ještě stále se léčím,Tak to je moje celá Epopej na to to téma.

Radek
Yamaha XT 600 E 3TB, 1990, Radek 2014.jpg
Yamaha XT600E 001.jpg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
ČTRNÁCTÝ

Příběh mého prvního japonce není zase až tak starý, ale přesto si myslím že tady patří... Dlouhou dobu jsem jen mlsně a s respektem sledoval všechny své kamarády jezdící jednu stopu stroji různých dat výroby, objemů, počtu válců a jejich řazení, až jsem si řekl že už bylo dost toho nečinného přihlížení. Výběr motorky na které bych chtěl jezdit nebyl zase tak jednoduchý.
Od některých prvotních návrhů kamarádů zakoupit motocykl bývalé domácí produkce ( ke vší její úctě ) jsem upustil, mou představou byla nějaká hezká starší japonská motorka. Nějakou dobu jsem pak hledal v inzerci, až jsem objevil Yamahu Radian, která mě zaujala. K mé smůle, když jsem zavolal na inzerát, už nebyla na prodej, ale prý se občas nějaká objeví. Tak jsem projížděl inzerci až jsem pak našel jiného Radiana v Praze a fičel pro něj. Je v provozu od roku 1991, do Evropy se dostal v roce 1998 z Kanady přes Holandsko k nám a teď mi dělá radost při mých vyjíždkách.

Kalich
021.jpg
009.jpg
011.jpg
003.JPG
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Na kterém roku výroby stroje dorazíš ?

Rok X - 1969 (0 | 0%)
Rok 1970 - 1979 (2 | 29%)
Rok 1980 - 1989 (5 | 71%)
Rok 1990 - 1999 (0 | 0%)
Ostatní (0 | 0%)

Která značka stroje je ta pravá ?

Honda (2 | 40%)
Kawasaki (0 | 0%)
Suzuki (0 | 0%)
Yamaha (3 | 60%)
jiná značka (0 | 0%)
No, vida ... víkend je pryč. Nippon retro 2018 proběhlo za předem objednaného luxusního počasí. Účast japonských i jiných značek byla skvělá a oko mnohých se zajisté nabažilo. Ovšem s účastí starších ročníků to mohlo být mnohem lepší! Sobotní výlet byl na Čertovy kameny s vyhlídkou do krajiny. Odpoledne se soutěžilo a posléze nastalo vyhodnocení celé akce. V podvečer proběhla Petrova prezentace cesty do Monaka přes Alpy na Jawách. Večer pak volná zábava tak jako v pátek. V neděli spořádaný odjezd domů ...
Nippon Retro

Nippon Retro

Sedmé setkání 2018
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one